sekarang ni da banyak kali kite dengar semakin ramai orang yang sudah tak menghormati dan menghayati laungan azan dan bacaan al-quran...apa yang saya penah dengar sebelum ni, jika orang yang berckap2 semasa laungan azan maka dia susah untuk mengucap semasa nyawanya dah nak ditarik...dan bagi sesiapa yang mendengar bacaan ayat suci al-quran pun boleh mendapat pahala...alhamdulillah...terlalu indahnya Islam..Islam pun tidak memaksa orang bukan Islam untuk memeluk agama Islam...tapi kenapa ada manusia yang suka memaksa2?? Islam sendiri pun tidak memaksa, takkan la manusia nak melebih2 pulak??huhu..macam2 sekarang ni kan...

pape pun, kepada kawan2, kite wajib untuk menghormati azan...saya amat pantang sekali jika ada kawan2 yang bercakap semasa azan...sebab tu la, kalau ada orang tegur atau nak bersembang dengan saya semasa azan dilaungkan,saya akan buat2 derk je dengan orang tu...maaf la ye...tak bermaksud pun tak nak melayan bersembang, saya cuma nak menghormati dan menghayati laungan azan dan bacaan al-quran...itu sahaja... :)

0 comments:

 

****KEHIDUPAN**** Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal